• Chcąc zapewnić bezpieczeństwo swoim klientom, pracownikom i współpracownikom, DPDgroup wdrożyła już miesiąc temu we wszystkich jednostkach, w tym w DPD Polska, środki zapobiegawcze zgodne z zaleceniami światowych i krajowych instytucji nadzoru sanitarnego i epidemiologicznego.
• Pracownicy i współpracownicy firmy otrzymali instruktaż zawierający zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministerstwa Zdrowia wsparty odpowiednimi instrukcjami graficznymi. Zostali oni także poinformowani o zasadach postępowania w okresie zwiększonych zachorowań na choroby wirusowe i zobowiązani do przestrzegania zaleceń nadzoru sanitarnego.
• Wszystkie podróże służbowe do miejsc, w których stwierdzono ryzyko infekcji koronawirusem zostały wstrzymane do odwołania. Firma odradza także prywatne podróże do rejonów, gdzie występują jego ogniska. DPD Polska poprosiła również wszystkich pracowników, którzy w ostatnim czasie podróżowali do zagrożonych miejsc, by poinformowali o tym swoich przełożonych. Działanie ma na celu uzgodnienie zasad i możliwości podjęcia pracy zdalnej. Również wszystkie agencje pracy tymczasowej, które współpracują z DPD Polska, już ponad miesiąc temu otrzymały wytyczne dotyczące 14–dniowej kwarantanny.
• W związku z nadzwyczajnymi środkami ostrożności dotyczącymi zagrożenia koronawirusem, tymczasowo zmieniły się także zasady doręczenia. Kurierzy mają prawo dostarczać przesyłki pod drzwi i bez podpisu odbiorcy pod warunkiem, że kurier nawiąże wcześniej kontakt z odbiorcą i odbiorca wyrazi zgodę na takie doręczenie. Rozwiązanie to ma zapewnić maksymalna ochronę dla adresata i kuriera podczas doręczenia.
• Niektóre procedury doręczeniowe podyktowane są jednak wymogami prawnymi i procedurami zdefiniowanymi przez klientów i te wymagają bezpośredniego kontaktu z odbiorcą. W ich przypadku podejmujemy działania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa obu stronom.
• Aby wspomóc naszych podwykonawców jesteśmy w trakcie wyposażania kurierów w higieniczne środki zabezpieczenia osobistego