Dla osób odwiedzających nas pierwszy raz przygotowaliśmy materiały pomocnicze mające na celu ułatwienie rozpoczęcia współpracy z FastPost.pl
Kalkulator wycen – narzędzie służące do obliczania kosztów przesyłki na podstawie zadeklarowanych wymiarów, wagi oraz usług dodatkowych. Jednocześnie jest to pierwszy krok do zlecenia przewozy przesyłki. Należy wypełnić wszystkie pola zgodne ze stanem rzeczywistym, dobrać usługi dodatkowe po czym kliknąć przycisk „Wyceń”.
Waga i wymiary – są to najważniejsze informacje, które mają bezpośredni wpływ na cenę przesyłki. Tylko dokładne informacje dają gwarancję ceny ostatecznej liczonej przez kalkulator. W przypadku podania złych danych istnieje możliwość doliczenia dodatkowych kosztów.
Realizacja zleceń – cały proces jest zautomatyzowany. Zgłoszenia przyjmowane są jedynie za pośrednictwem naszej platformy FastPost.pl. Listy przewozowe generowane są automatycznie zaraz po potwierdzeniu realizacji płatności on-line.
Etap 1. Wycena przesyłki za pośrednictwem kalkulatora
Etap 2. Wybór odpowiedniego przewoźnika
Etap 3. Uzupełnienie danych nadawcy oraz odbiorcy
Etap 4. Płatność za usługę
Etap 5. Generowanie się listu przewozowego
Etap 6. Drukowanie listu przewozowego oraz przekazanie go wraz z paczką kurierowi
Płatności on-line/doładowanie konta - wszyscy zarejestrowani klienci mogą korzystać z wygodnego konta prepaid - skarbonki. Skarbonkę można doładować za pomocą Transferuj.pl oraz tradycyjnego przelewu na konto firmowe. Konto zostanie automatycznie zaktualizowane. W przypadku tradycyjnego przelewu aktualizacja potrwa nie dłużej niż 24h. Każda wpłata zostanie zafakturowana, a faktura przesłana na wskazany adres e-mail. Nie honorujemy potwierdzeń przelewów.
Listy przewozowe – dokumenty generowane automatycznie. Dostępne są w panelu klienta po zalogowaniu oraz w powiadomieniu przesyłanym na adres e-mail użytkownika. List przewozowy jest konieczny do realizacji usługi kurierskiej.
Śledzenie przesyłki – nasza platforma umożliwia sprawdzanie statusu nadanej przesyłki po wpisaniu numer listu przewozowego. Komunikaty generowane są bezpośrednio z bazy przewoźnika.
Pobrania – zwrot pobranych kwot następują od 4 do 21 dni roboczych w zależności od przewoźnika. Przelewy realizowane są w weekendy, a odbiorcy są informowani o ich dokonaniu na podany podczas zlecenia adres e-mail.
Faktury – faktury za usługi wystawiane są dwa razy w miesiącu, każdego 15 oraz ostatniego dnia miesiąca. Klienci niezalogowani, płacący on-line oraz doładowujący Skarbonkę przelewem tradycyjnym otrzymują fakturę w dniu dokonania płatności. Wszystkie faktury dostępne są w zakładce Faktury. O wystawionej fakturze wszyscy nasi klienci są informowani mailem zarówno klienci z kontem jak i bez konta.
Reklamacje – wszelkie reklamacje przyjmowane są tylko i wyłącznie na dedykowanym formularzu FastPost.pl dostępnym pod regulaminem. Każde zgłoszenie otrzyma swój numer co pozwoli monitorować jego status.
Kontakt z nami – preferowane kanały kontaktowe z FastPost.pl :
infolinia telefoniczna czynna w godzinach od 8:30 do 16:00
livechat z konsultantem
kontakt mailowy na adres bok@fastpost.pl
Ze względu na masową działalność kontakt telefoniczny może być często utrudniony. Preferujemy kontakt mailowy.