Pytania i odpowiedzi


 

Czym jest FastPost.pl?

FastPost.pl to firma która oferuje  swoim klientom pośrednictwo w realizacji transportu przesyłek krajowych, międzynarodowych, oraz przesyłek paletowych. Fastpost.pl nie jest firmą kurierską ale dzięki podpisanym umowom z przewoźnikami może ofertować atrakcyjne ceny na usługi kurierskie. Za pośrednictwem portalu FastPost.pl Klienci mogą wysyłać przesyłki taniej niż bezpośrednio u firm kurierskich. 

 

Czy muszę zaakceptować regulamin FastPost.pl aby korzystać z usług?

Tak regulamin musi być zaakceptowany, ponieważ są w nim zawarte istotne informacje dotyczące realizacji usług oraz zasady funkcjonowania firm kurierskich. Bez akceptacji regulaminu nie ma możliwości złożenia zlecenia przez FastPost.pl.

 

Jak mogę skontaktować się z FastPost.pl?

Nasze dane kontaktowe znajdują się na stronie www.fastpost.pl/kontakt . Możliwy kontakt z nami telefoniczny, mailowy, formularz kontaktowy oraz przez liveChat. 

 

Kto może skorzystać z usług portalu FastPost.pl?

Wysłać przesyłkę za pośrednictwem FastPost.pl może każdy kto ma dostęp do internetu, zarówno osoba prywatna jak i firma.

 

Jak mogę wysłać paczkę przez FastPost.pl?

Aby wysłać paczkę należy wejść na stronę fastpost.pl. Zlecenie może być złożone przez osobę nieposiadającą u nas konta lub po zarejestrowaniu się. Posiadanie u nas konta daje więcej możliwości, np. klienci mają podgląd historii wysyłanych paczek, kilka sposobów płatności, możliwość stworzenia skrzynki adresowej. Rejestracja na FastPost.pl nie jest zobowiązująca i bez deklaracji ilości wysyłanych paczek w miesiącu.

 

Ile wynosi opłata za przesyłkę nadaną z FastPost.pl?

Cena przesyłki zależy od wagi, wymiarów, sposobu pakowania oraz wyboru usługi. Aby obliczyć dokładną cenę swojej przesyłki należy wypełnić kalkulator na stronie www.fastpost.pl

 

Co to jest pobranie?

Jest to usługa dodatkowa polegająca na doręczeniu przesyłki do odbiorcy i pobranie przez kuriera ustalonej podczas zlecenia kwoty. Kwotę pobrania podaje nadawca podczas składania zlecenia.

 

W jaki sposób zwracane jest pobranie?

Pobranie zwracane jest na konto bankowe podane w zleceniu. Zwrot pobrań realizowane jest przez firmę Radmal, która jest właścicielem portalu FastPost.pl . Wyjątkiem jest firma FEDEX gdzie pobrania zwracane są bezpośrednio od przewoźnika.

 

Z jakiej formy płatności mogę skorzystać?

Płatności możesz dokonać z góry tzw. szybkim przelewem przez Tpay.com lub zwykłym przelewem. Proponujemy także doładowanie skarbonki dowolną kwotą, z której koszt będzie zdejmowany tuż po złożeniu zlecenia. Płatność odroczona jest dostępna tylko dla firm.

 

Czy płatność gotówką kurierowi przy nadaniu paczki jest możliwa?

Płatności dokonuje zawsze zleceniodawca w formie przelewu. Rozliczenie gotówkowe jest nie możliwe.

 

W jaki sposób otrzymam fakturę za zrealizowane usługi?

Faktury VAT  dla użytkowników zarejestrowanych wystawiane są 16 i ostatniego dnia każdego miesiąca. W przypadku nie zarejestrowanych osób/firm faktury wystawiane są automatycznie po złożeniu i opłaceniu zlecenia. Faktura na doładowanie skarbonki wystawiana jest w momencie gdy użytkownik zasili skarbonkę. Wystawione faktury wysyłane są na adres e-mail Klienta oraz dostępne są w panelu użytkownika po zalogowaniu się. 
Faktury otrzymują osoby/firmy, które wybrały tę opcję podczas składania zlecenia lub rejestracji konta na fastpost.pl.

 

Czy możliwe jest wysłanie paczki/palety międzynarodowej?

Tak, oferujemy transport przesyłek międzynarodowych. Zlecenie na paczki przyjmowane jest przez stronę fastpost.pl . W kalkulatorze proszę zmienić opcję na „paczka/kopert zagraniczna”. 
Zlecenie na palety międzynarodowe przyjmowane są pod adresem e-mail bok@fastpost.pl .

 

Czy doręczenie przesyłki do osoby prywatnej jest dodatkowo płatne?

Doręczenie do osoby prywatnej jest dodatkowo płatne tylko u przewoźnika UPS. Należy więc przy składaniu zlecenia w kalkulatorze zaznaczyć "dostawa – adres prywatny", wtedy dodatkowa opłata zostanie wliczona do kosztu przesyłki.

 

Czy jest możliwa dostawa paczki w następnym dniu?

Tak, w naszej ofercie podsiadamy firmy kurierskie, które doręczają paczki na następny dzień roboczy od dnia nadania, tj. DPD, DHL, UPS. 

 

Jaka jest dopuszczalna waga przesyłki w ofercie FastPost.pl?

Każda firma kurierska ma swoje regulacje odnośnie maksymalnej wagi przesyłki przyjmowanej do transportu:

DPD waga paczki do 50kg, a palet do 700kg;
UPS waga paczki do 70kg;
FEDEX waga paczki do 50kg;
DHL waga paczki do 31,5kg, a palet do 1000kg;
SUUS waga palet do 1200kg;
Raben waga palet do 1200kg;
PatronService waga palet do 1000kg.

 

Jak prawidłowo zapakować przesyłkę?

Przesyłkę należy spakować tak aby w trakcie transportu nie uległa zniszczeniu. W paczce nie może być wolnej przestrzeni aby zawartość nie przemieszczała się wewnątrz paczki. Jeśli przesyłka wymaga szczególnej ostrożności należy ją zabezpieczyć odpowiednim wypełniaczem, np. styropianem, filą bąbelkową oraz nakleić naklejki ostrzegawcze „Ostrożnie, Uwaga szkło”. W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z nami. 

 

Co to jest przesyłka niestandardowa?

Przesyłka niestandradowa (element niestandardowy) to taka, która ma nieregularny kształt, nietypowe opakowanie lub przekracza wymiary standardowe danego przewoźnika. Każdy przewoźnik posiada własne regulacje dotyczące przesyłki niestandardowej. Szczegółowy opis znajduje się www.fastpost.pl/paczka-niesortowalna

 

Czy odbiór paczki możliwy jest z innego adresu niż podany przy rejestracji?

Tak, jest taka możliwość wtedy należy podczas składania zlecenia w formularzu zmienić dane nadawcy lub zaznaczyć niestandardowy adres odbioru przesyłki i tam podać dane skąd będzie nadawana paczka. 

 

W jakim czasie przesyłki są odbierane od nadawcy?

Przesyłki od nadawcy odbierane są przez kuriera w najszybszym możliwym terminie. Najczęściej kurier odbiera paczki w dniu zlecenia. Jeśli nie ma możliwości odbioru w dniu podanym w zleceniu Klient informowany jest mailowo o zmianie terminu realizacji. 

 

Kiedy przesyłka zostanie doręczona do odbiorcy?

Przesyłki doręczane są w ciągu dnia w godz. 8-17. W przypadku doręczeń do firmy kurierzy doręczają przesyłki w godzinach pracy firmy.  Istnieje możliwość wykupienia usługi z doręczeniem do godz. 9 lub do godz. 12, usługa dodatkowo płatna i dostępna tylko dla niektórych obszarów w kraju.

Czy kurier zostawia nadawcy potwierdzenie nadania paczki?

Każda firma kurierska posiada własne zasady, regulacje wykonywania usług. W DPD kurier odbierając paczkę podpisuje protokół odbioru, który zostaje u nadawcy. W DHL-u oraz FEDEX u nadawcy zostawiają podpisany list przewozowy jako potwierdzenie nadania. Natomiast w UPS kurier przyjeżdżając po paczkę skanuje ją skanerem w obecności nadawcy, nie podpisuje się i nie pozostawia potwierdzenia.

 

Jak sprawdzić status przesyłki?

Status przesyłki można sprawdzić na www.fastpost.pl/znajdz-przesylke . Jeśli status nie pojawia się proszę o kontakt z nami bok@fastpost.pl

 

Jak ubezpieczyć przesyłkę?

Jeśli wartość wysyłanego towaru przewyższa kwotę ubezpieczenia, która jest zawarta w cenie wysyłki (UPS do 323zł, DPD do 1000zł, DHL do 500zł, FEDEX do 50zł) wtedy za dodatkową opłatą można ją ubezpieczyć do kwoty 50000zł. Wartość ubezpieczenia należy podać w kalkulatorze podczas składania zlecenia.

 

W jakim czasie zostanie doręczona paczka międzynarodowa?

Przesyłki międzynarodowe wysyłane przez UPS dostarczane są w 1-2 dni robocze w transporcie lotniczym, a w transporcie drogowym jest to 1-5 dni roboczych.

 

Jak wysłać opony?

Opony mogą być wysłane jako przesyłka standardowa w DPD i FEDEX tylko muszą spełnić kilka elementów. Muszą być pakowane po dwie w paczce, gdzie jedna paczka nie może przekroczyć wagi 30kg. Owinąć folią strech aby się nie przemieszczały między sobą a w przypadku DPD należy jeszcze obłożyć kartonem wnękę w oponie. Opony do 18 cali. 

 

Czy mogę nadać paczkę w oddziale przewoźnika bez dodatkowych kosztów?

Tak, oczywiście. Wystarczy jedynie złożyć zlecenie na naszej stronie www.faspost.pl i w kalkulatorze zaznaczyć opcję „Nie wzywaj kuriera”. Po zakończeniu formalności ze zlecenie zostanie wygenerowana etykieta do wydrukowania i naklejenia na paczkę. Z tak przygotowaną przesyłką Klient może jechać do oddziału przewoźnika i nadać paczkę bez dodatkowych opłat.

 

Paczka nie została odebrana przez kuriera. Co robić?

Gdy kurier nie odbierze paczki należy poinformować FastPost w celu ponowienia zamówienia na kolejny dzień roboczy. Jeśli odbiór nie nastąpił w dni zlecenia, zlecenie jest automatycznie zamykane przez firmę kurierską dlatego ważne jest aby skontaktować się z nami w celu ponowienia zlecenia na inny termin.

 

Jak pobrać etykietę/list przewozowy?

W zależności od kuriera etykieta lub list przewozowy dostępny jest chwilę po złożeniu i opłaceniu zlecenia. Dokument przewozowy można pobrać przez wiadomość e-mail, która jest wysyłana po złożeniu zlecenia lub pobrać dokument, po zalogowaniu się, z panelu użytkownika w zakładce „zamówienia”.

 

Czy muszę wydrukować etykietę/list przewozowy?

Tak, list przewozowy trzeba wydrukować i przekazać go kurierowi wraz z przesyłką. Jeśli nie ma możliwości wydrukowania dokumentu przewozowego należy poinformować nas pisząc wiadomość na bok@fastpost.pl . Aby uniknąć dodatkowych opłat należy zwrócić szczególną uwagę na dane na liście wypełnionym ręcznie, dane muszą się zgadzać z danymi ze zlecenia na www.fastpost.pl

 

Dlaczego przy składaniu zlecenia muszę podawać w kalkulatorze kody pocztowe?

Kody pocztowe są wymagane aby móc prawidłowo wycenić przesyłkę. Przewoźnik UPS stosuje opłatę dodatkową za tzw. strefę rozszerzoną. Kody pocztowe umożliwiają obliczenie ceny końcowej za daną przesyłkę.

 

Do czego służy książka adresowa na moim koncie na FastPost.pl?

W książce adresowej można zapisać dane kontrahentów oraz adresy, z których wysyłane są przesyłki aby przy kolejnych zleceniach nie musieć ich ponownie wpisywać tylko wystarczy wczytać z listy. 

 

Czy mogę anulować zlecenie?

Oczywiście każdy ma prawo do anulowania zlecenia jeśli jeszcze kurier nie odebrał przesyłki. Aby anulować zlecenie wystarczy wysłać wiadomość na bok@fastpost.pl z numerem zlecenia lub numerem przesyłki oraz prośba o jego anulowanie.

 

Zapomniałem/am hasła do logowania się na FastPost.pl. Co teraz?

Należy skorzystać z opcji przypomnienia hasła. Pod danymi do logowania znajduje się link „przypomnij hasło”.

 

W jaki sposób mogę poprawić błąd w moim zamówieniu?

Dane w zleceniu można zmienić jeśli paczka nie została jeszcze odebrana przez kuriera. Dyspozycję należy przesłać na bok@fastpost.pl podając numer przesyłki.
Zmiana usług dodatkowych oraz przewoźnika nie jest możliwa. W takim przypadku należy anulować zlecenie i złożyć nowe zlecenie.

 

Wysyłka towaru wyłączonego z przewozu. Jakie będą konsekwencje?

Przewoźnik podczas wykonywania usługi ma prawo sprawdzić zawartość paczki. Jeśli okaże się, że wysłany został towar, który jest wyłączony z przewozu np. ADR, substancje niebezpieczne, materiały łatwopalne, firma kurierska może zażądać natychmiastowego odbioru paczki z magazynu lub zabezpieczy i zutylizuje towar na koszt zleceniodawcy.