Data dodania: 2020-08-21
Dostęp do internetu oraz globalizacja sprawiła, że już każda firma kurierska posiada system śledzenia przesyłki, który umożliwia sprawdzenie statusu paczki w każdym momencie. Jest to bardzo wygodna opcja, która wydaje się niezbędna w obecnych czasach. Jest to ułatwienie szczególnie dla firm, które mogą oczekiwać kuriera znając lokalizacje swojej przesyłki. Jednak kiedy korzysta się z ofert wielu firm kurierskich naraz, problematycznym staje się wchodzenie na różne strony, by sprawdzić kilka, lub kilkanaście paczek. Dlatego też na stronie FastPost.pl można sprawdzić lokalizacje wszystkich przesyłek za jednym zamachem, bez konieczności „serfowania” po internecie w celu znalezienia portali przewoźników!
Za pomocą FastPost jest to banalnie proste i przy tym wygodne. Wszystko można załatwić za pomocą jednego portalu. Od wyceny paczki, jej nadania, aż do zamówienia kuriera i śledzenia przesyłki. Na głównej stronie FastPost pod formularzem zgłoszeniowym widnieje ikona lupy z pustym polem obok. Należy wprowadzić tam numer przesyłki, następnie wybrać jaka firma kurierska realizuje zlecenie i kliknąć zielony przycisk „sprawdź”. W naszym serwisie można sprawdzić status paczek z: UPS, DHL, DPD, InPost, Poczta Polska, Fedex oraz Geis.
Należy jednak pamiętać, że status przesyłki może być opóźniony nawet o 2 godziny, z racji że kurier musi zeskanować każdą paczkę, co wymaga czasu. Ponadto gdy kurier zabierze od nas pakunek może to być odnotowane dopiero po 18, kiedy wraca do magazynu i skanuje przesyłkę. Dlatego też należy uzbroić się w cierpliwość sprawdzając lokalizacje paczki.
Oczywiście. Wiele klientów preferuje kontakt osobisty z pracownikiem infolinii, by uzyskać wszystkie informacje na temat statusu paczki. Należy jednak pamiętać, że takie rozwiązanie również wymaga niezbędnego numeru przesyłki, po którym pracownik infolinii będzie w stanie zlokalizować przesyłkę. W przeciwnym razie będzie to trudniejsze, dlatego przed planowaną rozmową warto zaopatrzyć się we właściwy numer przesyłki.
Trzeba jednak pamiętać, że nie zawsze infolinia jest dostępna, gdyż wszyscy pracownicy mogą być zajęci, lub będzie to weekend czy święto. Wtedy pozostaje jedynie opcja śledzenia przesyłki, która w naszym portalu jest intuicyjna, prosta i wygodna!
Firmy kurierskie nie mają obowiązku podawania numeru do kuriera realizującego nasze zlecenie. Jest to spowodowane tym, by kurierzy mogli skupić się na sprawnym rozwożeniu przesyłek. Odbieranie setek telefonów dziennie nie należy do jego kompetencji. Tym bardziej, że takie wydzwanianie zablokuje możliwość kontaktu firm, które rzeczywiście potrzebują kontaktu z kurierem. Często jednak firmy kurierskie decydują się na wysłanie do odbiorcy smsa z numerem, który pomoże w ewentualnym kontakcie. Bywa również, że to sam kurier zadzwoni przed dostarczeniem paczki, by upewnić się, że zastanie kogoś w miejscu docelowym. Nie należy to jednak do jego obowiązków.