Śledzenie przesyłek kurierskich DPD

Data dodania: 2020-08-20


Opcja śledzenia paczki zrewolucjonizowała to, w jaki sposób oczekujemy na naszą przesyłkę. Dzięki tej prostej opcji możliwe jest dokładne śledzenie drogi, jaką przebywa dana paczka. Śledzenie przesyłki jest dziś dostępne w większości dużych firm kurierskich, lecz w owym tekście skupimy się na tym, jak wygląda to w przypadku jednego z największych kurierskich gigantów, czyli firmy DPD.

Warto poznać: Cennik DPD, Informacje o DPD

Co zrobić, by śledzić przesyłkę w DPD?

 

Monitorowanie przesyłki jest bardzo przydatną i funkcjonalną opcją, dzięki której dokładnie wiemy, w jakim miejscu znajduje się aktualnie nasza przesyłka. Śledzenie przesyłki w DPD wyróżnia się swoją prostotą i intuicyjnością. Jedyne co należy zrobić, by rozpocząć monitoring przesyłki, to wpisać numer przesyłki. Numer ten także nie trudno znaleźć, ponieważ jest on generowany podczas wypełniania formularza nadania przesyłki kurierskiej. Cały system nazywany jest Tracking DPD i działa bez zarzutów, dzięki czemu możemy skutecznie monitorować to, gdzie znajduje się w danym momencie nasza przesyłka.

 

Dlaczego warto skorzystać z możliwości śledzenia przesyłki w DPD?

 

Tracking DPD jest systemem, który pozwala śledzić naszą przesyłkę od momentu nadania, aż do momentu dostarczenia jej pod nasze drzwi. Niewątpliwymi zaletami tego systemu monitoringu przesyłki są:

  • całodobowe śledzenie przesyłki,
  • pewność, że podczas procesu wysyłki nie występują żadne komplikacje,
  • możliwość skutecznego planowania całego dnia, gdyż dzięki monitoringowi wiemy dokładnie kiedy paczka zostanie doręczona,
  • opcja zmiany daty dostawy odpowiednio wcześnie.

 

O czym należy pamiętać przy monitoringu przesyłki?

 

Bardzo istotną kwestią jest to, że status przesyłki aktualizowany jest z około 2-godzinnym opóźnieniem. Warto o tym pamiętać, by jeszcze dokładniej planować swój dzień. Czasem, gdy przesyłka została odebrana, to jej status pojawia się dopiero po 18, gdy kurier wróci do magazynu i zeskanuje paczkę. Co więcej, gdy kurier nie przyjechał po paczkę, to jej status nie będzie widoczny. Jest on wyświetlany dopiero po zeskanowaniu przez kuriera danej paczki.

 

Wysyłając paczkę poprzez FastPost należy wpisać numer wygenerowany przez Fastpost. Można to zrobić na stronie FastPost.pl, w specjalnym miejscu – dokładniej mówiąc, w wyszukiwarce pod kalkulatorem na stronie głównej.